Reklam yasağı sonrası Bakan Sayan’dan Twitter’a temsilci uyarısı: Bant genişliği daraltılacak

Temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmeyen Twitter’a BTK tarafından reklam yasağı getirildi.

Yasak uyarınca Twitter’ın Türkiye’de mukim vergi mükellefi gerçek ve hükmî bireyler tarafından reklam verilmesi yasaklandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, kelam konusu yasağa ait Threads hesabından paylaşımda bulundu.

Sayan paylaşımında, “2020 yılında 5651 sayılı Kanun’a eklenen ek unsur 4 ile Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan toplumsal ağ sağlayıcılara Türkiye’de temsilci belirleme yükümlülüğü getirilmişti. Bu kapsamda ortalarında Twitter, Facebook, Youtube üzere toplumsal ağların bulunduğu 9 toplumsal ağ temsilci belirlemiş ve BTK’ya bildirmişti. Temsilciler isimli merciler ve idari makamlardan gelen talep, bildirim ve tebligatların gereğini yerine getirmekle yükümlü kılınmıştı. Ayrıyeten altı ayda bir raporlama yapmak, kullanıcı müracaatlarını Türkçe cevaplamak üzere çeşitli yükümlülükleri yerine getirmek temsilcinin misyonları ortasındaydı. 2022 yılında kelam konusu unsurda toplumsal ağ sağlayıcılar ile muhataplık münasebetinin güçlendirilmesi, Türkiye’deki kullanıcıların haklarının daha faal bir biçimde korunması ve yetkili mercilerin kararlarının mühleti içerisinde yerine getirilmesi gayesiyle değişiklik yapıldı. Bu kapsamda toplumsal ağ sağlayıcılara çocuklara mahsus ayrıştırılmış hizmet sunma, kullanıcı haklarını daha aktif bir halde muhafaza, kriz planı sunma, reklam kütüphanesi oluşturma ve şeffaflığın artırılması bağlamında çeşitli yükümlülükler getirildi. Ayrıyeten ortalarında Twitter’ın da bulunduğu Türkiye’den günlük erişimi 10 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı toplumsal ağ sağlayıcılar ayrıştırılarak, bunların temsilcisinin idari, teknik, mali ve tüzel taraftan tam yetkili ve sorumlu tutulmaları konusunda düzenleme yapıldı” sözlerine yer verdi.

“Twitter’ın bant genişliğinin daraltılması gündeme gelecek”

Yasak uyarınca Twitter’a reklam verilmeyeceğini belirten Sayan, “Verilen mühlete ve yapılan tüm görüşmelere karşın yeni düzenleme uyarınca temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmeyen Twitter’a Türkiye’de mukim vergi mükellefi gerçek ve hukuksal şahıslar tarafından reklam verilmesi yasaklandı. Yasak uyarınca Twitter’a yeni reklam verilemeyecek, bu kapsamda yeni kontrat kurulamayacak ve buna ait para transferi yapılamayacak. Hakkında reklam yasağı uygulananlara verilen reklamların giderleri Gelir Vergisi Kanunu uyarınca sarfiyat kabul edilmeyen ödemeler ve Kurumlar Vergisi Kanunu uyarınca kabul edilmeyen indirimler ortasında sayılacak. Üç ay içinde temsilci belirlemezse Twitter’ın bant genişliğinin daraltılması gündeme gelecek” açıklamasında bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir